Vanliga frågor – FAQ

Avbokning, hur avbokar jag ett bord?

De flesta restauranger har valt att gästen ska kunna avboka med en länk i bekräftelsemejlet som skickades ut när bokningen gjordes. Om det inte finns en länk i mejlet vill restaurangen ta alla avbokningar och ändringar via deras mejladress eller telefon.

Jag skrev fel mejladress när jag gjorde en bokning, hur får jag min bokningsbekräftelse?

Hör av dig direkt till restaurangen som du ska besöka eller skicka ett mejl till [email protected].

Det har dragits pengar från mitt konto för ett uteblivet restaurangbesök.

Många av våra restauranger har valt att debitera utebliven ankomst med en så kallad no show-avgift. (Om det finns en avgift anges det tydligt vid bokningstillfället). Om du känner att du har blivit felaktigt debiterad, hör av dig direkt till restaurangen. Det är restaurangen som beslutar om själva dragningen, BokaBord är det tekniska verktyget för att göra det. 

Jag har fått en värdecheck och vill lösa in den till ett presentkort.

Ladda ner BokaBord-appen och klicka på "profil" och sedan "lägg till värdecheck". Välj restaurang och belopp.

Mitt presentkort har gått ut, går det att förlänga?

Ett presentkort som är köpt på bokabord.se eller genom restaurangens egen bokning är giltigt ett år efter inköpsdatum. Skulle det vara så att besöket inte blivit av innan dess, hör av dig till restaurangen där presentkortet gäller för att se om det går att förlänga.

Jag har en restaurang och vill bli bokningsbar på bokabord.se.

Kul! Skicka ett mejl till [email protected].

Vid övriga frågor vänligen mejla till [email protected]
Låt oss guida dig till ditt nästa restaurangbesök!
Anmäl dig till BokaBords nyhetsbrev och få restaurangtips, krognytt och guider direkt i din inbox.
Skicka in